Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Intenzitás fokozó technikák, praktikák 2020-ra

Nagy terveid vannak az izomépítés terén erre az évre? Legyen akkor a 2020 tényleg a Te éved! Mutatunk pár szuper intenzitásfokozó technikát, amivel biztosan célba érsz.

Mi mindennek az alapja? A progresszió!

A fejlődésed kulcsa az, hogy olyan stimulációt adj az izomzatodnak, amihez nincs hozzászokva, és ezzel alkalmazkodásra és növekedésre kényszerítsed. Talán észrevetted, anno az elején még mennyire jól ment a fejlődés… ámde egy idő után ez kissé lassul, megfeneklik. Igen, egy idő után már valahogy nem megy több súllyal a guggolás, a nyomás vagy a váltott bicepsz. Szerencsére a súlyok növelésének hajkurászásán túl is van leehetőség az intenzitás növelésére!

Rövid pihenős edzés – brutális!

A technika lényege, hogy ha az adott sorozatnál eljutottunk a bukásig (azaz nem tudunk több szabályos ismétlést megcsinálni), akkor letesszük a súlyt, és pihenünk egy rövidet (10-20 mp-et), majd nekiveselkedünk és folytatjuk újra annyi ismétléssel, amennyi megy. Majd újabb rövid pihenő, újabb ismétlések…és így tovább. Az izmok megtanulják itt a gyorsabb regenerációt, így fejlődésre kényszerülnek!
Nagy még a súly? Eddz alacsony ismétlésekkel! Szuper erőfokozó módszer, ha bevetsz egy 8x3-as szériát… az összismétlés nem változik, ellenben a használt súly nagyobb lesz! És lehet aztán növelni 6x4-re, 5x5-re…és lám, egyszer csak ott lesz a vágyott terheléssel a kedvenc 3x8-ad!

A vetkőző módszer – a kis népszerű

A vetkőző módszer nagy előnye, hogy a terhelés folyamatos csökkentésével az izombukáson túl viszi az edzésed, újabb és újabb izomrostok bevonva a munkába. Nemcsak a súlyokkal tudsz „vetkőzni”, hanem a gyakorlat módosításával is könnyíthetsz – például a fekvőtámasznál egyre magasabb karhelyzetbe téve egyre könnyebb lesz a feladat.

A szuperlassú edzés – könnyű súly, mégis gyors halál?

Vicces, de egy közepes súllyal olyan hihetetlen izombukást és ezáltal növekedést is tudsz produkálni, amiről csak álmodtál. A módszer lényege, hogy az ismétléseket tényleg lassan végezzük – 10 másodperc alatt emeljük fel és 10 másodperc alatt vissza - így növelve a terhelés alatt töltött időt!

Bónusz tipp!

Igazából, ha elakadt a fejlődés, akkor érdemes beruházni egy extra táplálékkiegészítőre! Egy szuper edzés előtti bedurrantó például garantáltan meghozza a kedvet egy izomszaggató edzéshez – lepd meg magad egy új finomsággal, válasz egy technikát a fentiek közül, és hajrá 2020!

A MyProtein THE Pre-Workout edzés előtti formulája például igazi extra energia és izomfókusz! Sok népszerű és széles körben kutatott összetevő biztosításával, a THE Pre-Workout egy robbanékony keveréke a kreatinnak, koffeinnek és esszenciális vitaminoknak!