Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

A legnagyobb fitnesz hibák, amiket kezdőként elkövethetsz

Mindenki volt valaha kezdő, és még a legjobbak is hibáznak. ...hiszen emberek vagyunk és nem lehetünk tökéletesek mindig, minden pillanatban. De tanuljunk a hibákból, melyek nagy segítségünkre lehetnek, még az edzőteremben is.

1. hiba: ha mindig csak éhgyomorra kardiózol
Az éhgyomri "steady-state" kardiónak bizony megvan a maga helye és ideje, azonban minden nap egy órán keresztül végezve sem segít a céljaid gyorsabb elérésében. Az alacsony intenzitású kardió megfelelő, ha éppen diétázol vagy hetente több intenzív súlyemelő edzést végzel, de próbáld megduplázni az intenzitást, ha a maximális eredmény elérése a cél. Kombináld össze a rutin és magas intenzitású intervallum edzés (HIIT), mely segít megemelni a zsírégetési potenciált - még az edzés után is.

2. hiba: ha megpróbálsz egész évben karcsú maradni
Az egy számjegyű testzsír-célkitűzések rendben vannak, ha éppen nversenyzel, de fontos tudni, hogy nem a mindennapi életben javasolják őket. Ha nagyon karcsú vagy, az immunrendszered szenved, és a gyógyulási sebesség is lelassul. Nem szabad egész évben versenyezni, tehát a szezonon kívüli időszakban ne félj, ha egy kicsit magasabb a testzsír százalékod.

3. hiba: ha túlzottan támaszkodsz az étrendkiegészítőkre
Általános hiba, ha inkább az étrend-kiegészítőkre támaszkodsz. Ha hiányzik a megfelelő étrend, akkor semmi nem fog segíteni. Fontos, hogy megfelelő legyen az étrended, még mielőtt megfontolnád a kiegészítők használatát. Megfelelő étrend mellett az olyan kiegészítők, mint a tejsavó és BCAA valójában jó kiegészítők lesznek. 

4. hiba: ha túl sokat edzel túl gyorsan
Az eredmények időt, erőfeszítést és következetességet igényelnek. A tartós siker eléréséhez nincs rövid út. Rengeteg ember végez olyan fitneszprogramot, amely túl intenzív a fitnesz szintjükhöz képest, vagy olyan szélsőséges étrendet szab meg, amit szinte lehetetlen betartani. Ne feledd, a testednek megvannak a korlátai, és egy jó program olyan, amelyet hosszú távon képes vagy kibírni.

5. hiba: ha nem eszel eleget
A nők gyakran egyenlőnek tekintik a kevesebb étkezést a súlycsökkenéssel. Azonban az alultápláltság az egyik legjobb módja annak, hogy komolyan szabotáljunk egy egyébként jó edzési programot. Ügyelj arra, hogy elegendő kalóriát biztosíts testednek a nehéz napok és a fárasztó edzések végrehajtásához.

6. hiba: ha nem ragaszkodsz egy jól felépített étrendhez
A legnagyobb hiba, ha az ételeidet csak a szuper sovány csirkére, tilápiára, rizsre és zöldségekre korlátozod. Csak egy kevéske egészséges ételt enni biztonságos fogyási tervnek hangozhat, de minden bizonnyal gyorsan unalmassá válik. Amikor ez megtörténik, valószínűleg felfalod a hűtőt. Ez jobban tönkreteszi a diétádat, mint ha csak egynapi csaló étkezést iktattál volna be. DE! A táplálkozás nem kell, hogy a szélsőségekről szóljon. A kulcs: a tápanyagok bevitelének időzítése. Például, ha édességre vágysz, úgy tervezd, hogy edzés előtt (hogy energiát adjon) vagy közvetlenül utána (a glikogénraktárak feltöltése céljából) fogyasztod. 

7. hiba: ha túl sok figyelmet fordítasz mások véleményére
Ha fitneszről beszélünk, fontos, hogy először magadra összpontosíts. Ne törődj azzal, mit gondolnak mások rólad.  Találd meg a saját személyiséged és állj le az összehasonlításokkal. Légy az, aki vagy és dolgozz keményen. A többi jön magától...

(Forrás: https://www.bodybuilding.com/)